Dec
29
2010

Det bedste i 2010 fra Afdeling 18

Tid til den klassiske "året der gik"-post for Afdeling 18, hvor jeg gør status over hvad der skete her på bloggen i løbet af året. Læs med, og se om der var nogle guldkorn du gik glip af!

Mest populære artikler

Hvilke artikler havde i 2010 flest læsere og flest kommentarer? Hvilke er jeg selv gladest for? Jeg bringer en Top 5:

  1. Google Analytics rapporten over alle rapporter
    Når jeg af og til er ude og snakke om enten web analyse eller Google Adwords, så nævner jeg tit at jeg praktisk taget kun bruger én rapport inde i Google Analytics.

    Det er en custom rapport, og jeg har selvfølgelig delt her på bloggen hvordan du sætter den op. Der vil løbende komme flere artikler om, hvordan du bruger den. Første artikel i denne serie handler om det helt grundlæggende, konverteringstragten.

    Dette har også klart været den mest læste artikel på bloggen i 2010.
     
  2. Kritisk gennemgang af det nye Houseofkids
    På en andenplads over mest læste, og også den mest kommenterede artikel, er min kritiske gennemgang af det nye Houseofkids (nok den største børnetøjsshop i Danmark).

    Emnet var lidt kontroversielt, for Houseofkids har mange dedikerede fans. Men kontroversielle emner kan være guld værd, hvis man vil have trafik og have gang i en diskussion :-)
    Heldigivis blev dialogen holdt sober. Og jeg var utroligt glad for kommentarerne fra Helle (ejeren af Houseofkids) og designeren (Lone Sanco, en af Danmarks bedste illustratorer).

    Blog posten og alle kommentarerne synes jeg desuden afslørede endnu engang, at en af Danmark's største platformsleverandører ikke helt har styr på hvad de render og laver.
     
  3. Case: Filabel.dk børnetøj
    Store dele af 2010 gik for mit vedkommende med børnetøjsbutikken Filabel.dk. Jeg leverede i foråret en ny shop og ny platform til dem, og har desuden igennem lang tidrådgivet dem om online markedsføring, især Google Adwords.

    Jeg kunne sikkert skrive side op og side ned om alle de fancy detaljer i deres nye shop. Men i case story'en har jeg valdt at fokusere på de specielle features de har fået, fordi en person med forstand på online markedsføring har udviklet deres platform. For der er nogle kinky detaljer, som jeg ville ønske alle andre platforme understøttede.
     
  4. Har dine kunder syn som en jagerpilot?
    En af de ting jeg kan gå helt amok over, når det kommer til web design, er folks tendens til unødvendigt at bruge alt for små skrifttyper.

    Denne artikel er en af mine favoritter fra året der gik. For det er nok den design fejl jeg oftest render ind i, og den er nem at rette op på.

    Og det er virkeligt en ting, der kan få mig op i det røde felt :-)
      
  5. Hvordan designer du den perfekte produktside?
    Produktsiden er nok en af de vigtigste sider i en webshop. For hvad nytter det at have et flot design og et godt flow, hvis man ikke formår at lukke salget?

    Jeg satte mig ned for at researche lidt på, hvordan man designer den perfekte produktside. Og til al overraskelse fandt jeg næsten ingen information om dette vigtige emne!

    Det jeg fandt, blev samlet i denne blog post. Så jeg kommer desværre ikke med noget endegyldigt svar, men stiller en masse ressourcer til rådighed, så du måske kan drage din egen konklusion. I starten af 2011 skulle jeg meget gerne få det implementeret for en af mine kunder, og så kommer der sikkert en case story på det.

    Sjovt nok var artiklen den 3. mest læste på bloggen i 2010, også selvom den sådan set ikke kom med noget svar. Så det er helt sikkert et emne jeg skal have taget op igen i 2011.

Det blev selvfølgelig til et par andre artikler også, så tag et kig i arkivet for 2010. Bl.a. ligger der et par guldkorn (synes jeg selv) omkring Google Adwords. Jeg fik langt fra skrevet så meget, som jeg havde tænkt mig, i 2010. Forhåbentligt får jeg gjort noget ved det næste år.

2010 bød desuden på det geniale seminar "Digital Markedsføring 2010" i Holstebro, hvor jeg havde fornøjelsen at tale til hele to sessioner. Den kære Ib Potter har i den forbindelse produceret en lang række teaser videoer med alle talerne, som jeg varmt kan anbefale du tager et kig på.

Hvad byder 2011 på?

Jeg ved det faktisk ikke helt. Sidste år havde jeg en masse klare mål, men disse røg godt og grundigt da jeg brugte al min vågne tid (plus lidt til) på Filabel projektet. Så det bliver lidt en gentagelse: Der skal skrives flere, gode blog posts, der skal arbejdes målrettet med min branding strategi, og jeg skal blive noget bedre til at følge op på henvendelser.

Én enkelt ting vil jeg dog godt love: I 2011 får jeg gentaget min undersøgelse fra 2009 omkring søgemaskineandele i Danmark.

Godt nytår til jer alle!

Det var alt hvad jeg vil byde jer i denne omgang. Jeg vil sige tusind tak til alle minde trofaste kunder, uden jer vil der ikke være en Afdeling 18. Og tusind tak til alle samarbejdspartnere, og folk jeg ellers netværker med. Det er helt uvurderligt at have nogen, man lige kan tage en hurtig snak med, når man sidder og bakser med et eller andet.

Og til sidst selvfølgelig, en stor tak til alle læsere her på bloggen. Jeg kan slet ikke udtrykke hvor meget det betyder, når man får at vide at folk får udbytte af det man skriver!

Så læg endelig en kommentar herunder med en nytårshilsen, eller en kommentar med hvilken blog post du fik mest ud af i 2010.

Nærmest traditionen tro, så skal i da heller ikke snydes for at se mig uhjælpeligt spændt fast på et snowboard. Det skal jo ikke være seriøst det hele :-)

umbraco was unable to parse a macro tag, which means that parts of this content might be corrupt.

Best solution is to rollback to a previous version by right clicking the node in the tree and then try to insert the macro again.

Please report this to your system administrator as well - this error has been logged.

 

Kunne du lide denne blog post?
 
Så giv mig mægtigt gerne en +1, så jeg ved at jeg skal skrive mere af denne slags. Eller læg en kommentar herunder, så jeg ved om det jeg skriver er godt / skidt.
0 kommentarer
Læg en kommentar
.
Navn
E-mail
Website
To plus syv?
Kommentar
Bemærk: Dit website link i kommentarer har NOFOLLOW. Det betyder det ikke har nogen SEO-mæssig værdi, så du kan lige så godt angive dit rigtige navn og et relevant link. Kommentarer, der bryder med dette, vil blive slettet øjeblikkeligt.
 
Det du indtaster som navn, e-mail og website vil desuden blive gemt i en cookie i din browser, så det er nemmere for dig næste gang du vil skrive en kommentar. Det er desværre ikke muligt at frabede sig dette.
 
Om mig
Jeg er en pragmatisk midtjyde med mere end 20 års erfaring i IT-branchen, de sidste 10 med alt inden for eCommerce.
Se hvad jeg kan gøre for dig
Eller se min referenceliste
 
Nyhedsbrev
Få besked per mail, når der er nye posts her på bloggen
 
Tilmeld nyhedsbrev
 
Få det som RSS feed     RSS feed
Få også kommentarer, sitemap
Kategorier
 
Søg
Jeg anbefaler
Rapporten over alle rapporter anno 2012, vinder af SEMaward 2012
 
Rapporten over alle rapporter anno 2012, vinder af SEMaward 2012
 
GA tricks: Skaffer mine kampagner nye eller gamle kunder? vinder af SEMaward 2011
 
Google Analytics rapporten over alle rapporter, vinder af SEMaward 2010
Afdeling 18 Søren Sprogø E-commerce Guru work Grønnegade 3, st. tv. 8600 Silkeborg Danmark work 26727404 56.165787 9.537120 Søren Sprogø Cookies