Sep.
03
2010

Hvordan designer du den perfekte produktside?

 En kunde gav mig for noget tid siden en udfordring: Find ud af, hvordan man designer den perfekte produktside til en webshop!

Sådan en udfordring tager jeg gerne imod, så jeg har været igang med at researche hvad der findes af statistikker, tests og artikler om emnet. For der må da være nogen derude, der har researchet den nok vigtigste side i en netbutik til bunds.

Denne artikel kommer ikke med nogen svar. Men er nærmere en opsummering af de bedste ressourcer jeg er faldet over derude. Forhåbentligt kommer der en opfølgning, når vi har fået designet kundens nye produktside.

Gode artikler om produktsider

Der findes masser af blogs derude, der skriver posts med "du skal have gode tekster, gode billeder, call-to-actions" osv. osv. Men hvad jeg er ude efter er rå data, hårde facts og unikke undersøgelser. Så du finder kun indhold af unik, høj kvalitet på denne liste.

Det var så lige en bunke af de mest unikke, facts baserede, godt understøttede og researchede, inspirerende artikler, jeg er faldet over om emnet.

Har du andre gode, unikke artikler om produktsider? Var der nogle af de ovennævnte du fandt yderst interessante? Så læg endelig en kommentar herunder.

Forhåbentligt kommer der engang i fremtiden en opfølgning til denne artikel med hvordan redesignet af min kundes produktside er forløbet.

Kunne du lide denne blog post?
 
Så giv mig mægtigt gerne en +1, så jeg ved at jeg skal skrive mere af denne slags. Eller læg en kommentar herunder, så jeg ved om det jeg skriver er godt / skidt.
3 kommentarer
 Hej Søren
Interessant og gode links - dem dyrker jeg fortsat :-)

Synes blot lige at jeg vil nævne at design er to ting: Det rent visuelle og det rent strukturmæssige. Det ved du uden tvivl, men ikke alle tænker sådan.

Det strukturmæssige læner sig op af konventioner, good practise osv i den dur, mens det visuelle er det rent grafiske.

Specielt i forhold til det grafiske, så mener jeg at det er afgørende at man ikke lader sin webdesigner tage styringen "fordi han ved bedst". Han kan bare noget med Photoshop og vil gerne udfordres - og alle vil gerne have et pænt design, men det er ikke nødvendigvis det bedste.

Så sent som idag har jeg bedt et webdesigner bureau om at lave et grafisk design, der faktisk er grimmere end det superpæne og polerede design de havde kommet med og som helt sikkert var "professionelt". Hvorfor gjorde jeg det? Fordi at det polerede design ikke passede ind i konteksten (sammenhængen) og derfor ikke signalerede det det skulle.

Ville blot lige nævne det, fordi det i min verden også hører med til at designe perfekte (produkt)sider.
Steen
Steen Olsen , den 7. september 2010 17:18:54
.
 Kanon indlæg, og dejligt du virkelig har gjort noget ud af reference materiale. Framework for a Good Product Page er rigtig interessant!


Casper , den 19. oktober 2010 23:46:58
.
 Hej Søren

Jeg er i gang med at designe en ny butik og huskede din gennemgang her.

Jeg kan se, at "How Top Retailers..." og "What People See..." linker til samme side.
Johnny Speiermann , den 3. maj 2011 15:27:26
.
Læg en kommentar
.
Navn
E-mail
Website
To plus syv?
Kommentar
Bemærk: Dit website link i kommentarer har NOFOLLOW. Det betyder det ikke har nogen SEO-mæssig værdi, så du kan lige så godt angive dit rigtige navn og et relevant link. Kommentarer, der bryder med dette, vil blive slettet øjeblikkeligt.
 
Det du indtaster som navn, e-mail og website vil desuden blive gemt i en cookie i din browser, så det er nemmere for dig næste gang du vil skrive en kommentar. Det er desværre ikke muligt at frabede sig dette.
 
Om mig
Jeg er en pragmatisk midtjyde med mere end 20 års erfaring i IT-branchen, de sidste 10 med alt inden for eCommerce.
Se hvad jeg kan gøre for dig
Eller se min referenceliste
 
Nyhedsbrev
Få besked per mail, når der er nye posts her på bloggen
 
Tilmeld nyhedsbrev
 
Få det som RSS feed     RSS feed
Få også kommentarer, sitemap
Kategorier
 
Søg
Jeg anbefaler
Rapporten over alle rapporter anno 2012, vinder af SEMaward 2012
 
Rapporten over alle rapporter anno 2012, vinder af SEMaward 2012
 
GA tricks: Skaffer mine kampagner nye eller gamle kunder? vinder af SEMaward 2011
 
Google Analytics rapporten over alle rapporter, vinder af SEMaward 2010
Afdeling 18 Søren Sprogø E-commerce Guru work Grønnegade 3, st. tv. 8600 Silkeborg Danmark work 26727404 56.165787 9.537120 Søren Sprogø Cookies