Et års jubilæum
Det er nu et år siden at denne blog om nethandel i Danmark blev lanceret.
Visionen var dengang, at blive en kilde for webshop-ejere om alt hvad der rørte sig inden for nethandel her i landet.
Den vision røg hurtigt ud af vinduet, da jeg fandt ud af at det krævede en hel del arbejde. Og jeg fandt ud af at det motiverede mig langt mere at skrive en række detaljerede baggrundsartikler, fremfor at gengive en masse nyheder om nethandel, som man sagtens kunne finde i alle mulige andre online medier.
Alligevel er det i 2008 blevet til hele 53 blog posts, hvoraf de 5 mest besøgte har været:
-
Sådan får du link juice fra Ekstrabladet og Information
I 2008 så vi de første online nyhedsmedier begynde at udnytte blogosphæren ved at give dem backlinks. Men systemet var sårbart over for link building.
Jeg ramte åbenbart et emne, der var "hot", siden denne post var den mest besøgte i hele året.
-
Web 2.0 Design
Alle talte i løbet af året om Web 2.0, men næsten ingen havde en klar definition af det. Endnu mere forvirrende var det, at der opstod en trend inden for web-design, som man populært også kaldte for Web 2.0.
-
De 4 vigtigste online markedsføringskanaler
Når man vil til at drive trafik ind til sin webshop, men ikke har nogen erfaring med online markedsføring, kan det være svært at vide hvor man skal starte.
Men grundlæggende er der 4 man skal have godt styr på, før man kaster sig over de andre.
-
Få masser af links fra danske sites
Inden for søgemaskineoptimering findes en disciplin, der hedder link building. Her er en guide til, hvordan du nemt og struktureret får tilmeldt dit site til en masse såkaldte link directories.
-
Alternativer til Thorborgs e-Pusher
Et trick til hurtigt at opnå en læserskare, når man først starter en blog, er at skrive om noget kontroversielt.
Jeg valgte at kaste mig over Martin Thorborgs e-pusher, som jeg nok syntes var ok, men alt for dyr i forhold til hvad man ellers kunne købe for pengene.
Se hele arkivet for 2008, det kunne jo være der var et par guldkorn du var gået glib af!
Hvad bliver visionen for 2009?
Næste år vil jeg fokusere endnu mere på kvalitet over kvantitet, og fortsætte med artikler fokuseret på nye webshop-ejere, der trænger til lidt inspiration til at løfte deres webshop op til det næste niveau. Både inden for online markedsføring og design.
For kort tid siden nåede jeg min første milepæl, at få min første Google Adsense check. Nu går jagten imod den næste milepæl: At blive refereret i et kendt, online medie!
Research er allerede startet på et par unikke, dybdegående artikler, som de forhåbentligt vil finde interessante nok til at samle op.
Så bliv endelig ved med at følge med her på bloggen i 2009, enten via RSS-feedet eller nyhedsbrevet. Forhåbentligt kommer der allerede i første kvartal nogle spændende nyheder ud over de sædvanlige artikler.
Hvad synes du?
Hvad har du bedst / mindst kunnet lide her på bloggen, og er der noget bestemt du godt kunne tænke dig at se mere af? Jeg er helt sikkert åben over for input for hvilken retning bloggen skal tage i det nye år.
Og til sidst ønskes i selvfølgelig alle en fortsat god jul og et fantastisk nytår!