Mar.
04
2009

Podcast interview med Søren Sprogø

Ib Potter, Podcast om online markedsføring For nyligt blev jeg interviewet af Ib Potter fra Pottercut.dk til en af hans Podcasts om online markedsføring.

Det er blevet til et lidt langt af slagsen, på hele 46 minutter. Men vi kommer også omkring enormt mange emner.

Lyt med, hvis du trænger til at blive inspireret! Temaet er mit mantra: Trafik, der ikke konverterer, er en udgift.

Vi kommer bl.a. ind på

  • De tre vigtigste online markedsføringskanaler, SEO, Adwords og Nyhedsbreve.
     
  • Hvordan de spiller sammen, og hvordan man ofte kan opnår en synergieffekt ved at udnytte dem alle tre på samme tid.
     
  • Et par vigtige detaljer i arbejdet med Adwords kampagner.
    Bl.a. en vigtig detalje omkring salgssporing, de færreste eksperter er klar over.
     
  • Hvorfor det er vigtigt ikke kun at kigge på at opnå gode placeringer i Google, men også at få trafikken til at skabe positive resultater på bundlinien (den såkaldte konverteringsoptimering).
     
  • Vigtigheden i at forstå hvordan brugerne agerer på nettet, og ikke bare fokusere på trafiktal.
     
  • Hvordan Coffee Shop Usability Testing er et overset, men uundværligt, redskab, når man arbejder med online marketing, der virker.
     
  • Finde ud af, hvor jeg henter min inspiration fra.
    (Hint: Bryan Eisenberg er kongen!)
  • Jeg løfter sløret for en ny unik undersøgelse omkring Google, som jeg forhåbentligt snart kan afsløre her på bloggen.
  • Og mange, mange andre spændende detaljer.

Podcasten er fyldt med små guldkorn hist og her, og jeg håber den kan inspirere til at arbejde mere intelligent med online markedsføring.

Er der ting du gerne vil have uddybet, eller vide mere om, så læg endelig en kommentar her på bloggen eller ovre hos Ib Potter på Pottercut. Diskussionen er allerede i gang!

Kunne du lide denne blog post?
 
Så giv mig mægtigt gerne en +1, så jeg ved at jeg skal skrive mere af denne slags. Eller læg en kommentar herunder, så jeg ved om det jeg skriver er godt / skidt.
1 kommentarer
 Super-godt podcast, Søren. Kan forstå, at vi har samme opfattelse af (størstedelen af) SEO'erne, der udelukkende fokuserer på top-placeringer (og ofte på helt forkerte søgeord).

Havde aldrig nogensinde forestillet mig, at jeg skulle blive nævnt i samme sætning som Bryan Eisenberg og Seth Godin ;o)
Vadskær , den 5. marts 2009 09:02:00
.
Læg en kommentar
.
Navn
E-mail
Website
To plus syv?
Kommentar
Bemærk: Dit website link i kommentarer har NOFOLLOW. Det betyder det ikke har nogen SEO-mæssig værdi, så du kan lige så godt angive dit rigtige navn og et relevant link. Kommentarer, der bryder med dette, vil blive slettet øjeblikkeligt.
 
Det du indtaster som navn, e-mail og website vil desuden blive gemt i en cookie i din browser, så det er nemmere for dig næste gang du vil skrive en kommentar. Det er desværre ikke muligt at frabede sig dette.
 
Om mig
Jeg er en pragmatisk midtjyde med mere end 18 års erfaring i IT-branchen. For tiden ernærer jeg mig som Online Marketing ansvarlig hos uCommerce.dk.
Se hvad jeg kan gøre for dig
Eller se min referenceliste
 
Nyhedsbrev
Få besked per mail, når der er nye posts her på bloggen
 
Tilmeld nyhedsbrev
 
Få det hele som RSS feed     RSS feed
Få også kommentarer, sitemap
Kategorier
 
Søg
Jeg anbefaler
Rapporten over alle rapporter anno 2012, vinder af SEMaward 2012
 
Rapporten over alle rapporter anno 2012, vinder af SEMaward 2012
 
GA tricks: Skaffer mine kampagner nye eller gamle kunder? vinder af SEMaward 2011
 
Google Analytics rapporten over alle rapporter, vinder af SEMaward 2010
Afdeling 18 Søren Sprogø E-commerce Guru work Grønnegade 3, st. tv. 8600 Silkeborg Danmark work 26727404 56.165787 9.537120 Søren Sprogø Cookies