Feb.
09
2008

Flere alternativer til Thorborgs e-pusher

Jeg har fundet to nye, gode bøger til min liste over alternativer til Martin Thorborg's e-pusher. Den ene er biblen inden for organisk søgemaskineoptimering (SEO), den anden beskæftiger sig med den danske lovgivning inden for nethandel:

  • SEO-bookSEO book - Learn. Rank. Dominate.
    (e-bog af Aaron Wall, 328 sider, 79 USD / 405 DKK)
    Flere har bedt om en bog om SEO på listen, her er den: Aaron Wall's elektroniske bog, SEO book!
    Jeg har ikke selv læst bogen, men flere kilder siger at det er bogen, hvis man vil have en introduktion til organisk søgemaskineoptimering (SEO).
     
    Aaron har desuden en super blog, hvor han jævnligt poster om aktuelle problemstillinger inden for søgemaskine-verdenen.
     
  • Nethandel B2B B2CNethandel B2B / B2C.
    (Nis Peter Dall mfl., 175 sider, 468 DKK)
    Nis Peter Dall, Peter Lind Nielsen, Jesper Rasmussen og Jesper Møller-Andersen har skrevet denne danske bog, som beskæftiger sig med det lovgivningsmæssige ved at drive nethandel i Danmark. Lige fra elektronisk betaling, registrering af kunder, og udsendelse af mails.
     
    Bogen er en lille smule tør, hvis man læser den cover-to-cover, den er trods alt skrevet af advokater. Men de formår alligevel at holde det kort og præcist, og under alle omstændigheder er bogen et utroligt godt opslagsværk.

Det bringer godt nok totalen op på 1.953 kr., som er et lille stykke over de 1.875 kr. som e-pusher koster (dertil kommer fragt). Men jeg synes alligevel at de er et vigtigt supplement til listen, og den skulle nu mere eller mindre dække alle de vigtige emner.

Kunne du lide denne blog post?
 
Så giv mig mægtigt gerne en +1, så jeg ved at jeg skal skrive mere af denne slags. Eller læg en kommentar herunder, så jeg ved om det jeg skriver er godt / skidt.
6 kommentarer
 Brian Brandt har også skrevet denne som kunne kommer med på listen http://webshop-hvordan.dk/
Riisager , den 10. februar 2008 10:56:36
.
 der mangler én vigtig bog på din liste - ej, to faktisk: The Long Tail af Chris Anderson, og Call to Action: Secret Formulas to Improve Online Results.
Kristian Nissen , den 10. februar 2008 21:14:46
.
 Både Webshop Hvordan og Call to Action er på den originale liste (se link i starten af artiklen).

Faktisk er Call to Action min personlige favorit, og den jeg varmt anbefaler hvis man kun skal købe én anden bog.

The Long Tail har jeg haft kig på. Men fravalgte den fordi den ligger lidt ud over de emner som e-pusher beskæftiger sig med.
Søren Sprogø , den 18. februar 2008 09:19:22
.
 Ja godt med alternativer. Mange tak for det tip.
Mr. Condom , den 21. februar 2008 21:11:56
.
 Jeg har netop udgivet bogen "E-værksætteren - din guide til den professionelle netbutik". Den er skrevet til alle der driver ehandel. Du kan læse mere på www.evaerksaetteren.dk.

Mvh. Lea Skov Lindbæk
Lea Skov Lindbæk , den 6. juli 2008 16:02:58
.
 Jeg har også skrevet en e-bog som ligger helt gratis på www.startung.dk. Bogen er primært egnet til unge som vil lære mere om iværksætteri, men alle kan lærer noget af den hvis du vil :-)
Mvh.
Nikolaj Bomann Mertz
Nikolaj , den 26. april 2009 00:53:50
.
Læg en kommentar
.
Navn
E-mail
Website
To plus syv?
Kommentar
Bemærk: Dit website link i kommentarer har NOFOLLOW. Det betyder det ikke har nogen SEO-mæssig værdi, så du kan lige så godt angive dit rigtige navn og et relevant link. Kommentarer, der bryder med dette, vil blive slettet øjeblikkeligt.
 
Det du indtaster som navn, e-mail og website vil desuden blive gemt i en cookie i din browser, så det er nemmere for dig næste gang du vil skrive en kommentar. Det er desværre ikke muligt at frabede sig dette.
 
Om mig
Jeg er en pragmatisk midtjyde med mere end 20 års erfaring i IT-branchen, de sidste 10 med alt inden for eCommerce.
Se hvad jeg kan gøre for dig
Eller se min referenceliste
 
Nyhedsbrev
Få besked per mail, når der er nye posts her på bloggen
 
Tilmeld nyhedsbrev
 
Samtidigt får du en mail med de bedste indlæg, så du ikke behøver at vente på guldkorn.
 
Få det som RSS feed     RSS feed
Få også kommentarer, sitemap
Kategorier
 
Søg
Jeg anbefaler
Rapporten over alle rapporter anno 2012, vinder af SEMaward 2012
 
Rapporten over alle rapporter anno 2012, vinder af SEMaward 2012
 
GA tricks: Skaffer mine kampagner nye eller gamle kunder? vinder af SEMaward 2011
 
Google Analytics rapporten over alle rapporter, vinder af SEMaward 2010
Afdeling 18 Søren Sprogø E-commerce Guru work Grønnegade 3, st. tv. 8600 Silkeborg Danmark work 26727404 56.165787 9.537120 Søren Sprogø Cookies