Okt.
02
2008

Forskellen på en god og en SUPER annoncetekst

Jeg sidder for tiden og roder meget med Adwords annoncetekster. Noget der bestemt er en spændende udfordring, når man ikke ligefrem har en boglig uddannelse.

Derfor kom denne lille video som kærkommen kilde til inspiration:

Link til YouTube video

Uanset hvor rationelle vi går og tror vi er, så handler vi først når noget "føles" rigtigt. Så taler man til det emotionelle i sine annoncetekster, går det ofte rent ind, og springer flere led over i kundens tankeprocess.

Informerer du kun i dine annoncetekster? Altså giver rationelle grunde til hvorfor man skal klikke på annoncen? Eller sørger du for at tale i "følelser"?

Ovenstående video er et utroligt godt eksempel på, hvilken effekt det har at lave emotionelle annoncer.

Originalt set hos GrokDotCom.

Læs desuden om, hvordan en super Adwords annoncetekst kan få dig højere op i resultatet end dine konkurrenter, men for færre penge.

Kunne du lide denne blog post?
 
Så giv mig mægtigt gerne en +1, så jeg ved at jeg skal skrive mere af denne slags. Eller læg en kommentar herunder, så jeg ved om det jeg skriver er godt / skidt.
14 kommentarer
 Genialt og i den grad hovedet på sømmet! Tak for det Søren. Super inspiration til annonceteksterne her lørdag formiddag :)

God weekend.
Rasmus Sørensen , den 4. oktober 2008 11:23:26
.
 Virkelig fed video og indlæg. Så bliver pointen vist ikke mere tydelig.

Så er udfordringen bare hvordan man får brugt det til at sælge produkter istedet for at få medlidenhed :)
Jacob , den 4. oktober 2008 19:18:43
.
 Jeff Sexton har forøvrigt lige skrevet endnu en genial artikel om at skrive emotionelle marketingtekster:
http://www.grokdotcom.com/2008/10/09/are-your-headlines-offensive/
Soeren Sprogoe , den 10. oktober 2008 08:57:11
.
 Jeg tilslutter mig de andre, og siger at denne video virkelig rammer godt. Det handler i den grad om at ramme folk på det emmotionelle plan.

Godt fund af video, og god artikel du også linker til Søren...
Kim Andersen , den 10. oktober 2008 16:07:25
.
 Hej Søren. Super fedt indlæg - takker og bukker :)
Anders Thiim , den 17. oktober 2008 01:06:00
.
 Hej Søren. Super fedt indlæg - takker og bukker :)
Anders Thiim , den 17. oktober 2008 01:06:45
.
 Hej Søren, som altid et fantastisk simpelt, men interessant indlæg, som jeg har tilladt mig at brygge lidt videre på hos mig selv - http://onlinespecialisten.dk - tak for glimrende inspiration.

Glæder mig til mere!

/thore
Thore , den 21. oktober 2008 21:39:38
.
 Rigtig god video, tak for den :-)
Thomas Clausen , den 30. november 2008 22:30:45
.
Kommentar-muligheder er desværre midlertidigt slået fra. Der kommer simpelthen for meget spam ind.
Bemærk: Dit website link i kommentarer har NOFOLLOW. Det betyder det ikke har nogen SEO-mæssig værdi, så du kan lige så godt angive dit rigtige navn og et relevant link. Kommentarer, der bryder med dette, vil blive slettet øjeblikkeligt.
 
Det du indtaster som navn, e-mail og website vil desuden blive gemt i en cookie i din browser, så det er nemmere for dig næste gang du vil skrive en kommentar. Det er desværre ikke muligt at frabede sig dette.
 
Om mig
Jeg er en pragmatisk midtjyde med mere end 20 års erfaring i IT-branchen, de sidste 10 med alt inden for eCommerce.
Se hvad jeg kan gøre for dig
Eller se min referenceliste
 
Nyhedsbrev
Få besked per mail, når der er nye posts her på bloggen
 
Tilmeld nyhedsbrev
 
Samtidigt får du en mail med de bedste indlæg, så du ikke behøver at vente på guldkorn.
 
Få det som RSS feed     RSS feed
Få også kommentarer, sitemap
Kategorier
 
Søg
Jeg anbefaler
Rapporten over alle rapporter anno 2012, vinder af SEMaward 2012
 
Rapporten over alle rapporter anno 2012, vinder af SEMaward 2012
 
GA tricks: Skaffer mine kampagner nye eller gamle kunder? vinder af SEMaward 2011
 
Google Analytics rapporten over alle rapporter, vinder af SEMaward 2010
Afdeling 18 Søren Sprogø E-commerce Guru work Grønnegade 3, st. tv. 8600 Silkeborg Danmark work 26727404 56.165787 9.537120 Søren Sprogø Cookies